"הופכים" את השוק – קורסי לינוקס
7 ביולי, 2008 | מאת doron |כמו שכבר כתבתי בפוסט "עד כאן" לאחר פניות חוזרות ונשנות על הנושא של הדרכות לינוקס / קורסי לינוקס ועל כך שלאנשים רבים מפריע המחיר השערורתייתי.
החלטנו לקחת יוזמה לידיים ולאתגר את כל החברות , מוסדות, מכללות, ומי שעוסקים בהדרכת לינוקס.
ובכן – המבצע יוצא לדרך.
גם כמות המתעניינים שהשאירו הודעות / העבירו מיילים וכו' הינה מספקת, וגם האדמיניסטרציות מסביב סודרו ..
הקורס מתחיל בתחילת ספטמבר, על בסיס "כל הקודם זוכה" מי שנרשם .. יש לו מקום שמור בקורס , מי שמחליט לדחות את ההחלטה המקום בקורס יהיה על בסיס מקום פנוי.
בשונה ממקומות אחרים, ומקורסים אחרים , אין לנו אינטרס למכור את הקורס למי שלא מוכן להשקיע .. (לידיעת המבקשים: הכוונה אינה "להשקיע כספים" אלא "להשקיע בללמוד ! ) .
למידע נוסף :
אפשר גם להשאיר הודעה בדף "צור קשר" .

5 תגובות עבור “"הופכים" את השוק – קורסי לינוקס”
מאת zooz בתאריך 7 ביולי, 2008 | תגובה
למה אי אפשר פשוט לכתוב מחיר?
נראה לי יותר פשוט מאשר לחפש מה המחיר הכי זול שאפשר למצוא אצל הגורמים הקיימים ורק אז לגלות בכמה אחוזים אתה יותר זול.
מאת doron בתאריך 7 ביולי, 2008 | תגובה
למה ? כי החיים לא פשוטים.
האמת היא שהסיבה היא אחרת לגמריי, יש כמה סיבות:
1. שתלמיד בקורס מה יידע מה הוא מקבל לעומת מה הוא מקבל (ובכמה) במקומות אחרים.
2. חלק מהמטרה היא לפנות לאנשים שרוצים ללכת לקורסים גם במקומות אחרים ולתת להם כלים לגרום ללחץ על אותם מקומות להוריד מחיר . כל זה כדי ליצור :
א. יכולת של יותר אנשים לעבור מסלולים מסודרים ובכך ליצור מציאות שונה מהמציאות הקיימת בתחום ה IT לינוקס.
ב. ליצור מצב בו חברות המלמדות קורסים יוכלו לגבות ככל העולה על רוחם – אבל לספק לתמידים ערך מוסף אמיתי (דבר שכיום לא קיים )
בהמשך לסעיף ב' , לא יודע אם בדקת כמה טכנולוגיות לינוקס של ההפצות עצמן מוטמע בשוק .. אין ולו קורס אחד לטכנולוגיות אלו בישראל וזאת בגלל שהשוק לא לוחץ מספיק על חברות ההדרכה, והן מצידן כל עוד ה"פרה החולבת" מספקת להן מספיק חלב אז למה להן להתאמץ .
המטרה אינה רק לגרום למחלמת מחירים פרועה . המטרה היא ליצור מציאות שונה.
מאת doron בתאריך 7 ביולי, 2008 | תגובה
אגב המחיר הוא טריגר אחד .
והוא הטריגר שמושך אנשים – אבל הוא הטריגר היחיד.
מאת zooz בתאריך 9 ביולי, 2008 | תגובה
אני מבין ומסכים עם המטרה אבל לדעתי היא יכולה להתקיים בקלות גם אם תציין את המחיר במספר.
המחיר שאתה תיקח הוא הרי קבוע – המחיר שאתה תופס כהוגן (לא מרוויח על הלקוח יותר מדי) וכדאי (שישאיר לך רווח ששווה בשבילו לצאת מהבית וליזום פרוייקטים כאלה).
אתה לא תיקח יותר גם אם תלמיד יבוא עם הצעה של 200K ממטריקס (לכאורה היית צריך לקחת חצי – 100K) – כי אתה לא מתכונן לעשוק תלמידים.
אתה לא תיקח פחות גם אם תלמיד יבוא עם הצעה של 1K ממטריקס (לכאורה היית צריך לקחת חצי – 500) – כי אתה לא רוצה להפסיד.
בקיצור, לדעתי אתה בכל מקרה יודע כמה אתה תיקח.
למה מועילה הרצת התלמיד לבקש הצעות מחיר ממקומות אחרים ומתן הנחה (מפוברקת, כי אחוז ההנחה יהיה כזה שיביא את המחיר הסופי למחיר שאתה כבר יודע שתיתן) מבוססת על סמך המחיר שיביא?
אני מבין שזה -נראה- יותר "ראש בראש" עם המתחרים אבל:
1. השוק כאן הוא כזה קטן שתאמין לי שאפילו אם לא תפרסם במילה שאתה עושה את זה כדי לנגח אף אחד ופשוט תציע קורס במחיר טוב המתחרים ידעו על זה, יושפעו מזה ויצטרכו (אלא אם כן יסכימו לצמצם פעילות) להגיב בעדכון המחירים שלהם.
2. מה אכפת לך בכלל לנגח אותם? זה כמו הקרב מול חלונות – מי שרוצה למכור חלונות – שימכור, מי שרוצה לקנות – שיקנה. מי שרוצה למכור קורסים במחירי עושק – שימכור. מי שרוצה לקנות במחירי עושק – שיקנה. אתה מספק אלטרנטיבה טובה (מחיר + מוצר) ושכוחות השוק יעשו את העבודה.
אני אישית לא מתכונן לכתת רגלים אצל החברות השונות ולבקש הצעות מחיר (בטח כשאני יודע שאני בכל מקרה לא הולך לקחת אף אחת מהן) רק בשביל לגלות מה המחיר אצלך.
נ.ב. למרות שנראה לי ברור בכל זאת אני אבהיר: דברי הביקורת שלי הם רק על שיטת התמחור המסתורית. היוזמה עצמה מבורכת מאוד בעיני ואני גם בטוח שהיא תצליח.
מאת doron בתאריך 9 ביולי, 2008 | תגובה
היי zooz ..
מצטער שאני מגיב רק עכשיו .. רק עתה סיימתי יום ארוך של עבודה.
ובכן .. בעיקרון אתה צודק , אם העיניין היה רק האנשים שרוצים להרשם לקורס בוודאי שלא היה סיבה שלא לפרסם את המחיר .
בעיקרון, אלו שפנו , גם אם לא היתה להם שום הצעת מחיר (מגוף אחר) והם ביקשו – הם קיבלו הצעת מחיר שלדעתי היא הוגנת ועפ" הקריטריונים שהוגדרו.
הצעתי להם בכל זאת לבקש הצעות מחיר נוספות וזה למעו ההגינות כלפיהם – אך בכל מקרה לא התנתי את מתן ההצעה בכך שתהיה להם הצעה אחרת.
הבעיה אינה האנשים שרוצים להרשם – חלק מהותי מהבעיה הוא החברות שעכשיו אני מחרבן לם והורס להם קצת את "ביצת הזהב" שלהם , שום חברה לא מפרסמת בגלוי מחיר , ובוודאי שכאשר מישהו יותר תחרות , אני כן יכול לומר בפה מלא שבימים האחרונים היו גם אנשים שפנו אליי והיה לי יותר מברור שאלו הם עובדי החברות הללו.
עתה החברות (לפחות חלקן) מנסים להבין מה עשיתי .
לא אכפת לי לנגח אף אחד – אני ידוע ב"נגחנותי" .. אני רק מכיר גם את הכוח של אותם גופים , את היכולת שלהם ואת הכלים שהם לעיתים נוקטים בהם – ולכן כצעד חכם (ואולי לא ) אני עדיין לא מפרסם את המחיר בצורה פומבית .
המחיר יתפרסם בשלב כזה או אחר .. זה ברור לי ולא טענתי מעולם שצריך לעשות דברים בצורה שאינה גלויה .